Friday, May 21, 2010

happines not a destination but a journey

keseronokan bukanlah tempat yang dituju tetapi adalah sepanjang perjalanan yang dilalui.

pesanan yang saya ingat dari seorang pakar motivasi saya.he he suami saya. walaupun tidak lah mudah untuk merealitikan dalam hidup ini ayat ayat ini tetapi sekurangnya jadilah penawar dikala hati bersedih gulana.

ramai orang, mungkin termasuk saya selalu beranggapan bahagia itu bila sampai titik aku kaya. seronok itu bila aku selawa dan seglamour "bintang felem".

hakikatnya seronok itu ialah bila kita mampu lihat bunga indah disepanjang jalan yang kita lalui.jika kita boleh rasai bertuahnya hidup yang kita lalui sepanjang usia.

jom kita ambil contoh; oprah yang hebat dengan rancangan tallk shownya. dia kata dia tak bahagia, dia cakap hidupnya kosong. anda tahu pendapatannya berjuta juta untuk satu bulan.akhirnya dia temui keseronokan bila dapet menolong orang lain. modus oerandinya ialah cari orang didalam kesusahan, buat kejutan, baginya sebiji kereta. diwaktu orang yang ditolongnya mengalirkan air mata gembira kerana kejutan itu, oprah merasakan satu nikmat luarbiasa berkongsi gembira dengan mereka..pelik bukan?

tapi inilah sebenarnya. bintan holllywood, terbang kenegara susah, ambik anak angkat dari mereka yang susah,lihat anak anak itu berlari gembira ditaman taman rum ah mereka lalu mereka juga menumpang gum...bira..ha ha ha.

jika kita merasa tidak gembira dengan apa yang kta ada sekarang, percayalah kita susah untuk temui kegembiraan mimasa lain.

raikan hidup sekarang. gembira dengan apa yang dibuat..jangan di kejar hollywood. jangan dibangga dengan bolyywood. berbahagialah dengan malay wood dan muslim wood.
Luarbiasa nikmatnya.....

No comments:

Post a Comment

tudung id