Wednesday, November 18, 2015

Sblm sy kata org jahat sy selalu kata balik kt diri sendiri "mcm ko baik sngt"...
 bile rase cara org tu salah sy slalu ckp kt diri sendiri "mcm lah cara ko slalu betol"..
 sbb tu dlm mengkondem cara/salah org jngn la brkata brlebih-lebihan.
 nanti
 Allah bg test kat kite ter buat mcm org yg kite kondem..
kalo kiter lps ujian tu kite sedar kite dh trludah balik kt muka kite.. 
tp bile kite x sedor kite akan rase ini ujian saje...

Orang jahat yang bersembunyi di sebalik pakaian baik tu yang paling ngeri
sebab tu Allah beri dunia ni berpusing. Asyik buat jahat kat orang,
sesekali kena balik kat diri sendiri.

jenjalan di art street penang.

beria beno menolaknya.






lempeng pisang yg mabeles.

lempeng ni kat pangkor je yg ada.

si buntal.x dapek nak boli.mahal bona.

Monday, November 16, 2015

IN SHA ALLAH AKAN SAMPAI KESINI AKHIRNYA.AMINNN

Tuesday, May 12, 2015

jom pekena bakso digerai 74 jln tenggiri.

Thursday, April 16, 2015

JALANI UJIAN HIDUP INI.KALAU TIDAK DIUJI,ADALAH SESUATU YG X KENA DENGAN DIRI KITA.

hidup ini berbagai bagai ujian.kekadang kita tidak sanggup untuk menghadapinya.namun kalau x ada ujian kita perlu rasa takut.kenapa perlu takut?Mestilah takut sebab mcm Allah x pandang kita je.dibiarkan kita leka dengan dunia.bersyukurlah sebab bila diuji,Allah begitu hampir dgn kita.
sebut  tentang ujian ni....mcm2 jenis ujian yg ada.bagi wanita yg berkawin duiji dengan suami yg kedekut,kaki perempuan, kaki pukul,anak emak,malas kerja,paw duit bini,duit bini duit dia,duit dia duit dia....ha..mcm2 kan?
tak dinafikan ada suami yg baik tp bini pula buat hal.kekadang laki bini ok tapi diuji pula dgn kerenah anak2.yg tak ada anak pun ramai juga.ada anak tp diuji dgn anak yg sakit.ALLAHHU...lagi hebat ujiannya...jd jgn merunggut bila diuji.terima apa yg telah tersurat.kita hanya merancang tapi ALLAH YG JD PENENTU.KITA TELAH BERUSAHA KERAS MENEPIS SEGALA UJIAN.SELEBIHNYA SERAH PADA YG MAHA BERKUASA.WALLAHHUALAM.

Tuesday, April 14, 2015

autumn in my heart.






BILA DA TUA MACM NI LAH..

sibuk beno,sampai bertahun x updated blog ni.mcm2 cerita dok ada.sedih hiba sayu.gumbira...berbagai bagai.dulu anak2 semua kecik2.la ni da layak kawin.ANAK2 SEMUA DAH DUDUK ASRAMA ADA YG DAH MASUK KOLEJ.TINGGALLAH AKU
DGN SIKECIL NI DAN SUAMI.

HAIS...KALAU LAH X ADA BUDAK KECIK NI....MAU SEWEL.

SAKIT MATA....




Sunday, April 12, 2015

surat cinta

surat cinta untuk diri sendiri...

telah lama benar , tidak kutulis surat cinta ini pada diri sendiri...

sebagai tanda mengingati diri sendiri...

aku cinta padamu...

terlalu sibukkah aku...

berurusan dengan perkara yang sementara...

sehingga lupa...

diri sendiri...

yang akan pergi lebih jauh...

kealamkekal abadi...

hanya  cinta roh diri sendiri...

dan penciptanya...

yang menyelamatkan...

buah hati i.




hubby dah pergi,aku bila lagi....YA ALLAH berilah aku peluang untuk sampai kesini.




jangan pening kepala dengan kerenah sahabat anda.

manusia ni macam macam perangai.sabarlah wahai hati.terima sajalah pahala yg org nak bagi free.patut bersyukur dan doa yg baik2 untuk dia.
#akumaafkankamu.

kecil hati dengan kawan,itu perkara biasa.jangan bergosip dengan orang lain perihal kawan kita walaupun kita tidak puas hati dengan sikap dia.simpan saja dalam hati sebab sahabat yg baik sukar dicari ganti.pandang pada sisi baik dia terhadap kita.yg lain biar Allah yg uruskan.

Monday, April 6, 2015

assalam.

tudung id