Tuesday, June 2, 2009

menjadi usahawan sehebat sahabat nabi.kaya dengan duit,kaya dengan infak dan kaya dengan jihad


inilah kehebatan usahawan muslim abdul rahman bin auf.antara sumbangan beliau ialah;

1-menjual sebidang tanah pada harga 40,000 dinar(rm 10 juta)untuk mengagihkan hasil jualannya pada saudara maranya dan orang islam yang miskin.

2-pernah menyedekahkan 700 unta yang sarat dengan pelbagai jenis barangan.

3-pernah menderma 50,000 dinar(12.5 juta).

4-memberikan sumbangan kepada kempen perang tabuk dan perang perang jihad yang lain.

5-pernah memberi 400 dinar kepada mereka yang tidak syahid semasa perang badar.

walaupun banyak berinfak beliau begitu kaya hinggakan apabila belaiu meninggal dunia,isteri isterinya mewarisi 80,ooo dinar(melebihi rm 20 juta)

sumber-buku rahsia bisnes isteri nabi;Khadijah.

marilah kawan kawan ,berdoa untuk diri sendiri agar kita juga menjadi seperti mereka.saya doakan untuk tuan tuan.tuan tuan doakan untuk saya.nanti bertambah ramai orang hebat dalam dunia ini.banyaklah pulak orang islam akan dapat manafatnya.

langkah telah saya ambil.saya dah jadi ahli HPA.semoga saya berjaya seperti mereka.bagaimana dengan tuan tuan dan puan puan.marilah join jadi ahli HPA.bonus dunia pun dapat.saya yakin dengan niat yang betul bonus akhirat sentiasa dok bertambah.jom!!


No comments:

Post a Comment

tudung id